zaterdag 14 september 2013

Ella Leyers gastrol als boxster in Aspe

Ella Leyers gastrol als boxster in Aspe 
 
Slaat de vonk over in 'Aspe'

Een ontmoeting. Een wederzijdse klik. Een woordenwisseling. Een goed gesprek. Een kus. Dat is het liefdespad dat hoofdinspecteur Van In (Herbert Flack) en café-uitbaatster Eva Schoofs (Ann Ceurvels) bewandelen.

Op woensdag 27 februari 2013 volgt het moment waarop de 945.165 Aspe-kijkers van vorige week (goed voor een marktaandeel van 30,6% op VVA 18-54, alle cijfers live +5) al even naar uitkijken: een eerste kus.

Inspecteur Smeekens (Adriaan Van den Hoof) heeft echter minder geluk in de liefde.

Hij heeft het er moeilijk mee dat zijn collega Cockx (Hilde De Baerdemaeker) een relatie heeft met hun kendoleraar.

En het zit Smeekens al helemaal niet mee wanneer hij tijdens het onderzoek naar de verdwijning van Frederiek Devusschere een oude bekende (Dimitri Leue) tegen het lijf loopt die erg agressief uit de hoek komt...

De speurders ontdekken al snel dat Devusschere – zoon van boksclubuitbaatster Rita Batsleer (Lulu Aertgeerts) – enkele dagen voor zijn verdwijning Maria-Sofia di Luca (Ella Leyers) had aangerand, die in dezelfde club bokst.

Wanneer blijkt dat Maria-Sofia de dochter is van topcrimineel Renato di Luca (Marc Van Eeghem), moet het team van Van In niet ver zoeken om een mogelijke dader te vinden...

Rob De Maegd (Ludo Hoogmartens) ontdekt met wie zijn vrouw Patricia (Tine Van den Brande) een afspraak had de avond van haar dood. Hij zoekt de man op en het komt tot een confrontatie...

Acteurs

    Herbert Flack (hoofdinspecteur Pieter Van In)
    Ludo Hoogmartens (inspecteur Rob De Maegd)
    Hilde De Baerdemaeker (inspecteur Jelle Cockx)
    Adriaan Van den Hoof (inspecteur Tom Smeekens)
    Michel Van Dousselaere (commissaris Roger De Kee)
    Herman Boets (wetsdokter Leo Vanmaele - Gastacteur)
   
    Greet Rouffaer (onderzoeksrechter Andréa Kosinsky - Gastacteur)
    Ann Ceurvels (Eva Schoofs - Gastacteur)
    Dimitri Leue (Diego Maartens - Gastacteur)
    Lulu Aertgeerts (Rita Batsleer - Gastacteur)
    Marc Van Eeghem (Renato di Luca - Gastacteur)
    Ella Leyers (Maria Sofia di Luca - Gastacteur)

Dimitri Leue met hanenkam in ‘Aspe': 'Ze hebben me een maand raar bekeken'

Dimitri Leue verschijnt in ‘Aspe' als een arrogante bokser, mét hanenkam.

 Je haar in een landingsbaan laten scheren: Dimitri Leue (38) kan het warm aanbevelen. De acteur kreeg een hanenkam voor een gastrol als bokser in Aspe.

Dimitri Leue speelt in Aspe een bokser die verdacht wordt van betrokkenheid bij een verkrachting. Maria-Sofia di Luca (Ella Leyers), een talentvolle boxster, wordt onder de douche bij haar borsten gepakt en naakt verkracht, terwijl er een plastic zak over haar hoofd zit.

Bloot zittend wordt ze achtergelaten in de douche ruimte. Een arrogant en gevaarlijk stukje crapuul, zegt de acteur. ‘Daar hoort uiteraard een aparte look bij', oppert hij.

‘ Wat dacht je van een hanenkam? , zeiden ze toen ik voor het eerst op de set stond. Waarom niet, dacht ik, daar kan ik wel even mee rondlopen.

Het heeft me een maand rare blikken opgeleverd, al weten de mensen dat ik acteur ben en dat je daarom wel eens van kapsel verandert.

Indrukwekkend is het wel, zo'n hanenkam. Mensen krijgen een beetje schrik van je. Het begon me op te vallen dat ik me ernaar begon te gedragen, een beetje stoer doen.'

Harige kathedraal

Trainen hoefde Dimitri niet te doen: hij stond sowieso al scherp. ‘Dat heb ik te danken aan mijn genen en aan Deugd & Volharding Mortsel, mijn turnclub van vroeger. Ik loop nog altijd graag, ik speel badminton en zaalvoetbal. Op dit moment speel ik een theatervoorstelling De Marcellini's waarin ik onder meer salto's maak, jongleer en een truc doe op een paard. Als je acteur bent, moet je getraind zijn. Ook Herbert Flack, ja. Als ik een verzorgde kapel heb, heeft hij een immense kathedraal. Weliswaar een kathedraal met haar op.' (lacht)

Voor de bokssport is Dimitri Leue niet in de wieg gelegd. ‘Ik ben er te kleinzerig voor. Een bokser spelen kan ik wel. Ik speel zelden een arrogante klootzak, dit was fijn om te doen. Ik heb trouwens voor die gastrol in Aspe ook een paar valse tattoos laten zetten. Ik heb tegen de mensen van make-up gezegd: Laat die tattoos maar staan, wie weet wat het thuis oplevert . Ik kan u zeggen dat ik een héél fijne nacht heb gehad.'

Broers en zussen vrijdag in 'Zot van Vlaanderen'

Gemiddeld 622.016 (live +4) -goed voor een marktaandeel van 25,9 % (VVA 18-54)- kwisten gezellig met Staf en Mathias Coppens mee tijdens de zesde aflevering van 'Zot van Vlaanderen'.

Op vrijdag 4 mei 2012 staat er een nieuwe portie grappen, grollen, kwissen, muziek en niet onbelangrijk... amusante familieweetjes, op het programma.

Rani De Coninck heeft immers broers en zussen in de 'Zot van Vlaanderen'-spelarena uitgenodigd. Niet om de familiebanden aan te halen, maar om ze voor één avondje op een ludieke manier letterlijk op het spel te zetten.

Het ene team bestaat uit actrice Ella Leyers, JOE fm-presentatrice Heidi Van Tielen en presentator en Clouseau-opperhoofd Koen Wauters. Zij nemen het op tegen hun grote broer of zus: Dorien Leyers, Erika Van Tielen en Kris Wauters.

Om het familiefeestje compleet te maken, zijn uiteraard ook teamkapiteins Staf en Mathias weer van de partij.

De broers zijn het ondertussen al gewoon dat zij aan de andere kant van de tribune staan, met alweer een nieuwe portie vrolijk gekibbel tot gevolg.

In deze voorlaatste aflevering komen we te weten wie ten huize Leyers de vuilniszakken buitenzet, wat Heidi met koprollen heeft, hoe het met Koens cocktailkennis gesteld is, wat een amperbroekie is en hoeveel procent van de Vlamingen al eens de wet overtrad door aan wildplassen te doen.

Het 'Zot van Vlaanderen'-orkest zorgt voor de muzikale noten van onder meer Luc Van Acker, Johan Verminnen en Jo Lemaire.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten